titul

2

Centrum nadání považuje další vzdělávání pedagogických pracovníků za stěžejní pilíř v péči o nadané žáky. Právě proto jsme se rozhodli v rámci naší organizace dávat pedagogům, speciálním pedagogům, psychologům, pedagogům volného času či předškolním pedagogům příležitost zvyšovat svou kvalifikaci v práci s nadaným dítětem/žákem. Máme dlouhodobou zkušenost a širokou vzdělávací nabídku kurzů pro učitele základních škol, kurzy DVPP pravidelně aktualizujeme. Poslední aktualizace vzdělávacích nabídky je k 11. 9. 2025.

Uvítáme rádi vaše náměty na obsahy kurzů, příspěvky do interaktivních seminářů nebo do naší webové databáze aktivit či nabídky lektorské spolupráce. Těšíme se na spolupráci s vámi!

Naše nabídka vzdělávacích kurzů pro pedagogy zahrnuje širokou škálu témat, která se zaměřují na práci s nadanými žáky a pedagogický rozvoj. Zde jsou některá z témat, která můžeme nabídnout pro vaše pedagogy:

  • Organizace péče o nadané žáky v běžných a výběrových školách: Kurz zaměřený na strategie a postupy pro efektivní identifikaci a podporu nadaných žáků ve vzdělávacím prostředí.

  • Možnosti obohacování učiva pro nadané žáky na základní škole: Seminář přináší konkrétní metody, jak obohatit a prohloubit výuku na 1. a 2. stupni základní školy. Účastníci získají praktické ukázky obohacujících aktivit, úloh a projektů, které podporují tvořivost, logické myšlení a radost z objevování u nadaných dětí školního věku.

  • Praktické tipy na rozvoj nadaných žáků po vyučování: Kurz se zaměřuje na možnosti podpory nadaných žáků mimo klasickou výuku – prostřednictvím kroužků, klubů, projektů či individuálních aktivit. Účastníci se dozvědí, jak využít mimoškolní prostředí k rozvoji talentu a jak efektivně propojovat školu, rodinu a volnočasové aktivity.

  • Tvorba a realizace individuálních vzdělávacích plánů pro nadané žáky: Kurz zaměřený na tvorbu a implementaci individuálních vzdělávacích plánů pro nadané žáky, aby se mohli rozvíjet podle svých specifických potřeb. Kurz je veden poradenským psychologem, který má dlouholeté zkušenosti s přípravou podpůrných opatření pro úspěšnou výuku nadaných žáků v našem prostředí.

  • Kariérní směřování nadaných a akademicky orientovaných žáků směrem ke studiu v zahraničí: Seminář nabízí přehled možností, jak nadané žáky připravovat na studium na prestižních univerzitách v zahraničí. Účastníci se seznámí s požadavky přijímacího řízení, vhodnými aktivitami pro budování studijního portfolia a nástroji kariérního poradenství zaměřenými na akademicky talentované žáky.

  • Podpora růstového mindsetu a motivace žáků směrem k akademickému a kariérnímu rozvoji: Kurz se věnuje rozvoji růstového myšlení a motivace u nadaných žáků v kontextu rychle se měnícího světa práce a vzdělávání. Účastníci získají strategie, jak posilovat odolnost, flexibilitu a dlouhodobou vnitřní motivaci žáků směřujících k náročným akademickým a kariérním cílům.

Naše kurzy jsou vedeny zkušenými lektory s odbornými znalostmi a praktickými zkušenostmi v oblasti vzdělávání nadaných jedinců.

V rámci naší nabídky neustále aktualizujeme kurzy a semináře, abychom reflektovali aktuální trendy a potřeby pedagogického prostředí. Pokud máte zájem o bližší informace o našich kurzech nebo chcete konzultovat specifické potřeby vaší školy, neváhejte nás kontaktovat. Jsme tu, abychom vám pomohli dosáhnout nejlepších výsledků ve vzdělávání nadaných žáků.

Ceník vzdělávacích kurzů
Cena kurzu: 1 000 Kč za účastníka          Minimální počet účastníků: 10

V ceně účastnického poplatku je vždy zahrnuta také odborná publikace Centra nadání:
- pro kurzy zaměřené na 1. stupeň ZŠ obdrží účastníci knihu Zábavná matematika a logika pro bystré děti
- pro kurzy zaměřené na 2. stupeň ZŠ a střední školy obdrží účastníci knihu Nadané dítě a rozvoj jeho kariéry (k dispozici v české nebo anglické, španělské a portugalské verzi dle výběru školy nebo kombinace více jazyků).

Odborná konzultace

Centrum nadání nabízí všem školám a jejich učitelům možnost konzultovat problémy spojené s výchovou a vzděláváním svých nadaných žáků přímo v prostorách jejich školy. Je chápána jako efektivní propojení hospitací přímo ve vyučování a následné odborné diskuze, která má učitelům pomoci nalézat možné způsoby řešení konkrétních pedagogických situací jako je např.: tvorba a realizace individuálních vzdělávacích plánů, výuky nadaných žáků ve skupině/speciální třídě, otázky spojené s volbou vhodných výchovných a vzdělávacích strategií pro konkrétního žáka/y (přeskočení ročníku, obohacování výuky,...), s volbou metod a forem výuky, s problematikou hodnocení nadaných žáků, s volbou vhodných vyučovacích pomůcek nebo s komunikací s rodiči. Cíle a obsah konzultace budou předem písemně stanoveny jako výsledek dohody mezi odborníkem, který konzultaci poskytuje a školou/učiteli. Konzultace je možno využít jak jednorázově, tak opakovaně jako možnosti kontinuálního sledování řešení problémů dané školy (odborná supervize).

Cena a obsah konzultace bude stanoven dle vámi zadaných kritérií na míru vašim požadavkům. V případě zájmu neváhejte nás kontaktovat: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

  • „Každý, kdo se přestane učit, je starý, ať je mu dvacet nebo osmdesát. Každý, kdo se stále učí, zůstává mladý.“
    — Henry Ford americký průmyslník 1863–1947
  • „Mnohý žák prospívá špatně jen proto, že má víc rozumu než učitel.“
    — František Vymazal český lingvista a překladatel 1841–1917
  • Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát.“
    —  William H. Gates americký právník a filantrop 1925
  • „Mnohému jsem se naučil u svých učitelů, ještě více u svých druhů, ale nejvíce u svých žáků.“
    - Talmud
  • „Největším omylem lidstva je domněnka, že s úspěchem souvisí talent nebo genialita. Svět je plný neúspěšných lidí s talentem a univerzitním vzděláním. O úspěchu rozhodují především dvě vlastnosti: odhodlání a vytrvalost, ať se děje cokoli.“
    —  Ray Kroc americký podnikatel, zakladatel McDonald 1902–1984
  • „Sklon k pohodlnosti je pro člověka horší než všechny svízele života. Je proto důležité učit dítě již od mládí pracovat.“
    —  Immanuel Kant německý filozof 1724–1804
  • „Největším omylem lidstva je domněnka, že s úspěchem souvisí talent nebo genialita. Svět je plný neúspěšných lidí s talentem a univerzitním vzděláním. O úspěchu rozhodují především dvě vlastnosti: odhodlání a vytrvalost, ať se děje cokoli.“
    —  Gabriel Laub český esejista a novinář 1928–1998
  • „Inteligence, vzdělání a talent nemají samy o sobě znaménko plus nebo minus. Podle mého soudu jsou podobny koňům a záleží na tom, do jakého vozu je zapřáhneme.“
    —  Jan Špáta český dokumentarista 1920-1970